زيارت, آتوسا and ياري حاج عطالو, جهانگير and حجتي, سيدعبدالله and محمدپور, يوسف (2024) نامه به سردبير: تحليل موقعيت و ارائه مدل اقتضايي آموزش بين حرفهاي در نظام سلامت. مجله پرستاري و مامايي, 21 (10).
5 Ziarat A-10-941-4.pdf
Download (706kB)
Abstract
فلسفه آموزش بين حرفهاي اين است که دانشجويان حرفههاي مختلف سلامتي ياد بگيرند براي کار مشارکتي و تيمي بهتر آماده شوند. سازمان بهداشت جهاني حمايت جهاني در سال 2010 چارچوب عملي براي آموزش بين حرفهاي را منتشر کرد. آموزش بين حرفهاي مدعي ارتقاء مهارتهاي برقراري ارتباط در حرف سلامتي است که از طريق همکاري و کار تيمي باعث بهبود نتايج بيمار ميشود. براي بهبود آموزش بين حرفهاي نياز به چارچوب تئوريکي جامعي است تا سازمانها را در رسيدن به اهداف خود راهنمايي کنند. مطالعات کمي مستقيماً به چارچوب تئوريکي ويژه براي آموزش بين حرفهاي پرداختهاند. اکثر مطالعات بر پايه تئوري يادگيري بزرگسالان، نظريههاي روانشناختي از رفتار گروهي و رويکردهاي کار تيمي و سازماندهي يادگيري ميباشند. نقشه مفهومي جامع ارائهشده در مورد آموزش بين حرفهاي در اين مقاله، ميتواند باعث بهبود ارتباط مؤثر، مشارکت و کار تيمي در زمينه مراقبتهاي بهداشتي شده و نهايتاً منجر به بهبود يادگيري باليني دانشجويان و ارتقاء کيفيت مراقبت از بيمار شود.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | مشارکتي، نظام سلامت، آموزش بين حرفهاي، مراقبت از بيمار |
Subjects: | R Medicine > R Medicine (General) |
Depositing User: | Unnamed user with email gholipour.s@umsu.ac.ir |
Date Deposited: | 17 Feb 2024 09:22 |
Last Modified: | 17 Feb 2024 09:22 |
URI: | https://eprints.umsu.ac.ir/id/eprint/7276 |