مهدويفرد, حميد (2024) عناصر يادگيري، حافظه و آموزش پزشکي. مجله مطالعات علوم پزشکي, 35 (8).
![[thumbnail of 6 Mahdavifard A-10-5670-1.docx]](https://eprints.umsu.ac.ir/style/images/fileicons/text.png)
6 Mahdavifard A-10-5670-1.docx
Download (66kB)
Abstract
يادگيري بيانگر توانايي استفاده از تجربيات گذشته در خدمت حال است" (1). اين تعريف موجز بر رابطه يکپارچه بين حافظه و يادگيري تأکيد ميکند - دو فرآيندي که پايه و اساس همه جنبههاي رفتار و شناخت انسان هستند. حافظه، بهعنوان مخزن تجارب گذشته، صرفاً يک انباره منفعل نيست، بلکه توانمندسازي فعال براي يادگيري تطبيقي و حل مسئله است. اين دو فرآيند با هم، زيربناي تعامل، خلاقيت و موفقيت انسان هستند (2).
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | یادگیری |
Subjects: | R Medicine > R Medicine (General) |
Depositing User: | Unnamed user with email gholipour.s@umsu.ac.ir |
Date Deposited: | 12 May 2025 09:04 |
Last Modified: | 12 May 2025 09:04 |
URI: | https://eprints.umsu.ac.ir/id/eprint/7603 |