عناصر يادگيري، حافظه و آموزش پزشکي

مهدوي‌فرد, حميد (2024) عناصر يادگيري، حافظه و آموزش پزشکي. مجله مطالعات علوم پزشکي, 35 (8).

[thumbnail of 6 Mahdavifard A-10-5670-1.docx] Text
6 Mahdavifard A-10-5670-1.docx

Download (66kB)

Abstract

يادگيري بيانگر توانايي استفاده از تجربيات گذشته در خدمت حال است" (1). اين تعريف موجز بر رابطه يکپارچه بين حافظه و يادگيري تأکيد مي‌کند - دو فرآيندي که پايه و اساس همه جنبه‌هاي رفتار و شناخت انسان هستند. حافظه، به‌عنوان مخزن تجارب گذشته، صرفاً يک انباره منفعل نيست، بلکه توانمندسازي فعال براي يادگيري تطبيقي و حل مسئله است. اين دو فرآيند با هم، زيربناي تعامل، خلاقيت و موفقيت انسان هستند (2).

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: یادگیری
Subjects: R Medicine > R Medicine (General)
Depositing User: Unnamed user with email gholipour.s@umsu.ac.ir
Date Deposited: 12 May 2025 09:04
Last Modified: 12 May 2025 09:04
URI: https://eprints.umsu.ac.ir/id/eprint/7603

Actions (login required)

View Item
View Item